Polityka Prywatności
i RODO
Bień i Współpracownicy Kancelaria Radców Prawnych w ramach swojej działalności przetwarza wszelkie informacje stanowiące dane osobowe w poufności oraz w zgodzie z regulacjami zawartymi w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwane dalej: „RODO”.
Zważając na powyższe, informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest Bień i Współpracownicy Kancelaria Radców Prawnych z siedzibą w Lublinie, zarejestrowana w CEiDG, posługująca się numerem NIP 6612290050, REGON 364807858.
Kontakt z Kancelarią w sprawie ochrony danych osobowych jest możliwy pod adresem
e-mail: biuro@kancelariabien.pl
I. Zasady przetwarzania danych osobowych
a) Legalności – przetwarzając dane osobowe na podstawie przesłanek zawartych
w przepisach prawa (art. 6 „RODO”);
b) Bezpieczeństwa – zapewniając odpowiednie środki zabezpieczenia przetwarzanych danych osobowych w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, („integralność
i poufność”);
c) Gwarancji praw jednostki – zapewniając osobom, których dane są przetwarzane wykonywanie przysługujących im na podstawie przepisów „RODO” praw;
d) Rozliczalności –spełniając spoczywające na niej obowiązki wykazania przetwarzania danych osobowych zgodnie z prawem;
e) Minimalizacji danych – zapewniając, że dane są adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne jest do celów, dla jakich są one przetwarzane;
f) Prawidłowości – zapewniając przetwarzanie prawidłowych danych osobowych,
a w przypadku, przetwarzania nieprawidłowych gwarantując ich niezwłoczne usunięcie lub sprostowanie;
g) Ograniczenia celu – zapewniając, że dane zbierane są w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nie są przetwarzane poza zakres objęty określonymi celami;
h) Czasowości – zapewniając przechowywanie danych w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, dla których dane te są przetwarzane;
II. Zakres i cele przetwarzania Państwa danych osobowych
a) w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów takich jak (art. 6 ust. 1 lit. f RODO):
– informowanie o wydarzeniach organizowanych przez Kancelarię;
– prowadzenie bieżącego kontaktu z Państwem, związanego z prowadzoną przez Kancelarię działalnością;
– nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów biznesowych;
– komunikacja i udzielanie odpowiedzi na Państwa zgłoszenia elektroniczne bądź telefoniczne;
– realizacja umów, zleceń w zakresie dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami;
b) zawieranie i wykonywanie umów przez Kancelarię z klientami (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
c) wypełnianie obowiązków prawnych ciążących na Kancelarii np. podatkowych, księgowych, pracowniczych itp. (art. 6 ust. 1 lit. c „RODO”);
d) prowadzenie rekrutacji osób zainteresowanych pracą lub współpracą z Kancelarią (art. 221 kodeksu pracy oraz art. 6 ust. 1 lit. c „RODO”, art. 6 ust. 1 lit. a „RODO”);
III. Okres przetwarzania danych osobowych
– zrealizowania właściwych prawnie uzasadnionych interesów przez Kancelarię;
– upływu terminów przedawnienia roszczeń związanych z zawartymi przez Kancelarię umowami;
– upływu terminu obowiązków wynikających z przepisów prawa;
– w przypadku, gdy dane osobowe są przetwarzane na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody – do chwili wycofania przez Państwa wyrażonej uprzednio zgody na przetwarzanie danych osobowych;
– do chwili wniesienia skutecznego sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą;
Informujemy, iż w sytuacji, gdy Państwa dane nie będą już potrzebne do realizacji celów dla których zostały one zebrane, zostaną one niezwłocznie usunięte. Jednocześnie zapewniamy, iż w sytuacji dalszego ich przetwarzania gwarantujemy, że będą one przetwarzane zgodnie z wymogami bezpieczeństwa zawartymi w przepisach „RODO”.
IV. Odbiorcy danych osobowych
V. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie
VI. Państwa Prawa
– dostępu do swoich danych osobowych;
– sprostowania danych osobowych;
– usunięcia danych osobowych;
– ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
– sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
– przenoszenia danych osobowych.
Pragniemy poinformować, że szanujemy Państwa prawa wynikające z przepisów o ochronie danych osobowych i staramy się ułatwiać ich realizację w najwyższym możliwym stopniu. Wskazujemy jednocześnie, że wymienione uprawnienia nie mają charakteru absolutnego, a zatem w niektórych sytuacjach możemy zgodnie z prawem odmówić Państwu ich spełnienia. Jednakże, jeżeli odmawiamy uwzględnienia żądania, to tylko po wnikliwej analizie i tylko w sytuacji, gdy odmowa uwzględnienia żądania jest konieczna.
Odnośnie prawa do wniesienia sprzeciwu wyjaśniamy, że w każdej chwili przysługuje Państwu prawo do sprzeciwienia się przetwarzaniu danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora Danych Osobowych (zostały one wymienione w punkcie III lit. a ) w związku z Państwa szczególną sytuacją. Muszą Państwo jednak pamiętać, że zgodnie z przepisami możemy odmówić uwzględnienia sprzeciwu, jeżeli wykażemy, że:
– istnieją prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, które są nadrzędne w stosunku do Państwa interesów, praw i wolności lub
– istnieją podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Ponadto w każdej chwili mogą Państwo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Państwa danych osobowych. W takiej sytuacji po otrzymaniu i weryfikacji zasadności sprzeciwu zaprzestaniemy przetwarzania w tym celu, jeżeli zostanie on uwzględniony.
Swoje uprawnienia mogą Państwo zrealizować poprzez przesłanie wiadomości zawierającej przedmiotowe żądanie na adres poczty elektronicznej – e-mail bądź listownie na adres siedziby Kancelarii.
VII. Prawo wycofania zgody
W takiej sytuacji, jej cofnięcie nie powoduje, że przetwarzanie danych osobowych do tego momentu było bezprawne. Innymi słowy, do czasu cofnięcia zgody mamy prawo przetwarzać Państwa dane osobowe i jej odwołanie nie wpływa na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania.
IX. Prawo do wniesienia skargi
X. Cookies
– uwierzytelniania użytkowników oraz zapobiegania nieupoważnionemu korzystaniu z panelu klienta. Służą zatem do ochrony danych osobowych użytkownika przed dostępem osób nieupoważnionych;
– dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Pliki te bowiem pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
– utrzymania stanu sesji co w konsekwencji umożliwia użytkownikowi, łatwiejszy i szybszy dostęp do strony internetowej;
– tworzenia statystyk, gdyż w plikach cookies często są zapisywane informacje o tym, jak odwiedzający korzystają ze strony internetowej, np. które podstrony najczęściej są wyświetlane.
Państwa przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza wykorzystywanie plików cookies
w urządzeniu, dlatego przy pierwszej wizycie prosimy o wyrażenie zgody na użycie cookies. Jeżeli jednak nie życzą Państwo sobie wykorzystania cookies przy przeglądaniu strony internetowej, można zmienić ustawienia w przeglądarce internetowej — blokując automatyczną obsługę plików cookies lub żądać powiadomienia o każdorazowym zamieszczeniu cookies w urządzeniu. Ustawienia można zmienić w dowolnej chwili.
W tym miejscu pragniemy poinformować, że wyłączenie bądź ograniczenie obsługi plików cookies może spowodować trudności w korzystaniu ze strony internetowej.
XI. Postanowienia końcowe
2. Niniejsza polityka prywatności może zostać zmieniona przez opublikowanie jej nowej wersji;
3. O wszelkich zmianach wprowadzonych do niniejszej Polityki prywatności zostaną Państwo powiadomieni drogą elektroniczną;